Perspectives of the developm ent of preparation system for specialists in social w ork using branch approach

Vol. 12 Iss. 1 pp. 138141 | St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work | ISSN: 1993-8101

Abstract

This article is about contemporary principles of preparation specialists in social work. medical and social problems of children with child cerebral paralysis. Main attention is put to the branch approach which promotes new perspectives to the development of social workers professional competence.

Keywords

social worker, specialist in social work, social groups, social policy, preparation system, branch approach, professional competence

Citation

Citation — Harvard Notation

References

  1. Бим-Бад Б.М. Антропологические основания теории и практики современного образования. - М., 1994.
  2. Бодалев А.А. Психология общения. – М.: Изд-во Института практической психологии, Воронеж: НПО «МОД ЭК», 1996.
  3. Демиденко Э.С. Перспективы образования в меняющемся мире // Социс. - 2005. - № 2.
  4. Зимняя И.А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования. // Высшее образование сегодня.– 2003. - № 5.
  5. Осипов А.М. Общество и образование. Нов. ГУ им. Ярослава Мудрого. – Новгород, 1998.
  6. Спаситенко С.Г., Губина С.А. О социологическом видении проблем образования и устойчивого развития // Социально-гуманитарные знания. – 2005.- № 1.
  7. Филатова М.Н., Волкова Л.В. Социальные компетенции в образовательном процессе: цели, принципы, технологии // Социология образования. – 2007. - №9.
  8. Хуторский А.В. Ключевые компетенции: технология конструирования. – 2003.- № 5.