Social teachers trainig by means of socio-pedagogical designing

Vol. 16 Iss. 2 pp. 106110 | St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work | ISSN: 1993-8101

Abstract

The article discusses the history of the project methods and analyzes a project-based method.The author describes acmeolo-gical technology and pedagogical designing, considers the essence of the contemporary interpre-tation of a project-based method. The paper also includes the analysis of the types of projects and their role in the social workers training.

Keywords

technology, acmeological technology, method, project, project method, social pedagogics, training, pedagogical design

Citation

Citation — Harvard Notation

References

  1. Ахметова М. Н. Разработка проекта педагогической технологии обучения. Самостоятельная исследовательская работа по дисциплинам психолого-педагогического блока: учебно-метод. пособие. — Чита, 2001. — 161 с.
  2. Беспалько В. П. Слагаемые педагогической технологии. — М., 1989. — 192 с.
  3. Бессараб В. Ф., Кротов А. В. Педагогические технологии в учебных заведениях профессионального образования: в помощь преподавателю. — Челябинск, 2001. — 31 с.
  4. Колесникова И. А., Горчакова-Сибирская М. П. Педагогическое проектирование. — М.: Akademia, 2005. — С. 31–37.
  5. Кузьмина Н. В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения. — М.: Высшая школа, 1990. — 205 с.
  6. Кузьмина Н. В., Пожарский С. Д., Паутова Л. Е. Акмеология качества профессиональной деятельности специалистов: монография. — СПб.–Коломна–Рязань, 2008. — 376 с.
  7. Семено А. А. Социально-педагогическое проектирование как технология профессиональной подготовки социальных педагогов в вузе: дисс. … канд. пед. наук. — Шуя, 2010. — 247 с.
  8. Семено А. А., Ташина Т. М. Социально-педагогическое проектирование как акмеологическая технология профессиональной подготовки социальных педагогов в вузе // В мире научных открытий. — 2011. — №5.1 (17). Красноярск: «Научно-инновационный центр», 2011. — С. 357–363.
  9. Сериков В. В. Образование и личность: теория и практика проектирования образовательных систем. — М.: Логос, 1999. — С. 108.
  10. Филонов Г. Н. Социальная педагогика: научный статус и прикладные функции // Педагогика. — 1994. — № 6. С. 35–40.