A study the image of childhood: factual characteristics
12 Iss. 2 pp. 161–166 | St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work | ISSN: 1993-8101
Vol. Abstract
This article discusses the factual characteristics of the image of childhood of an adult. We consider the procedure for separating the lists factual characteristics, indicating the well-being / child troubling situation. The study identified three groups of adults with different levels of well-being, given their comparative analysis in accordance with selected factors. Among the important factors of child well-being of the situation are the child’s health, positive emotional attitude of parents and high levels of
parental education. The results of factor analysis was drawn up a questionnaire for assessing child wellbeing situation.
Keywords
image of childhood, well-being situation of chilhood, factors of well-being
Citation
Bondareva M. Issledovanie obraza detstva: faktologicheskie kharakteristiki [A study the image of childhood: factual characteristics]. Uchenyye zapiski Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo instituta psikhologii i sotsialnoy raboty — Scientifc Notes Journal of St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work, 2009, 12, 2, pp. 161–166 (in Russian)
Citation — Harvard Notation
Bondareva, M.O. (2009), "A study the image of childhood: factual characteristics", Uchenyye zapiski Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo instituta psikhologii i sotsialnoy raboty, vol. 12, no. 2, pp. 161–166
References
- Абульханова К.А., Березина Т.Н. Время личности и время жизни. – СПб.: Алетейя, 2001. – 304с.
- Ананьев Б.Г. Психология и проблемы человекознания / Под ред. Бодалева А.А. – М: Институт практической психологии, Воронеж: НПО МОД ЭК, 1996. – 348 с.
- Гришина Н.В. Индивидуальность: человек как субъект жизни // Психологические проблемы самореализации личности. Вып.6 / Под ред. Л.А.Коростылевой. – СПб: Изд-во С.-Петерб. ун-та, 2002. – С.15-23.
- Коржова Е.Ю. Развитие личности в контексте жизненной ситуации, с.279-284 / Психология социальных ситуаций / Сост. и общая ред. Гришиной Н.В. – СПб.: Питер, 2001. – С. 279-284.
- Логинова Н.А. Психографический метод исследования и коррекции личности. Алма-аты «Казак университети», 2001. - 172 с.
- Нуркова В.В. Свершение продолжается: Психология автобиографической памяти личности. М.: УРАО , 2000. – 320 с.
- Рубинштейн С.Л. Человек и мир. Отв. Ред. Абульханова-Славская К.А. ИП РАН . - М.: Наука, 1997. – 191 с.