Educational paradigms of ego-psychography

Vol. 14 Iss. 2 pp. 8591 | St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work | ISSN: 1993-8101

Abstract

The variations of the explication of «I» concept, including the characteristic of their prerequisite world views (ideological), are described in the article from positions of psychogra-phy. The author also analyzes the paradigms of «I» psychography, that can be realized in the educational practice. For teachers of psychology and psychology students.

Keywords

psychography, postulate, explication, paradigm

Citation

Citation — Harvard Notation

References

  1. Герриг Р., Зимбардо Ф. Психология и жизнь. — СПб.: Питер, 2004. — 955 с.
  2. Красилов А. А., Красилова И. Н. Что такое Бог. — М.: Полиграф сервис, 2009. — 455 с.
  3. Либин А. В. Дифференциальная психология: на пересечении европейских, российских и американских традиций: Учеб. пособие. — М.: Эксмо, 2006. — 544 с.
  4. Мельников В. М., Ямпольский Л. Т. Введение в экспериментальную психологию личности. — М.: Просвещение, 1985. — 319 с.
  5. Родзинский Д. Л. Философия в вопросах и ответах: учеб. пособие. — М.: Московский психолого-социальный институт, 2009. — 448 с.
  6. Сапронов П. А. «Я»: Онтология личного местоимения. — СПб.: Церковь и культура, 2008. — 326 с.