Educational paradigms of ego-psychography
14 Iss. 2 pp. 85–91 | St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work | ISSN: 1993-8101
Vol. Abstract
The variations of the explication of «I» concept, including the characteristic of their prerequisite world views (ideological), are described in the article from positions of psychogra-phy. The author also analyzes the paradigms of «I» psychography, that can be realized in the educational practice. For teachers of psychology and psychology students.
Keywords
psychography, postulate, explication, paradigm
Citation
Ginetsinky V. Obrazovatel'nye paradigmy e'go-psikhografii [Educational paradigms of ego-psychography]. Uchenyye zapiski Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo instituta psikhologii i sotsialnoy raboty — Scientifc Notes Journal of St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work, 2010, 14, 2, pp. 85–91 (in Russian)
Citation — Harvard Notation
Ginecinskij, V.I. (2010), "Educational paradigms of ego-psychography", Uchenyye zapiski Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo instituta psikhologii i sotsialnoy raboty, vol. 14, no. 2, pp. 85–91
References
- Герриг Р., Зимбардо Ф. Психология и жизнь. — СПб.: Питер, 2004. — 955 с.
- Красилов А. А., Красилова И. Н. Что такое Бог. — М.: Полиграф сервис, 2009. — 455 с.
- Либин А. В. Дифференциальная психология: на пересечении европейских, российских и американских традиций: Учеб. пособие. — М.: Эксмо, 2006. — 544 с.
- Мельников В. М., Ямпольский Л. Т. Введение в экспериментальную психологию личности. — М.: Просвещение, 1985. — 319 с.
- Родзинский Д. Л. Философия в вопросах и ответах: учеб. пособие. — М.: Московский психолого-социальный институт, 2009. — 448 с.
- Сапронов П. А. «Я»: Онтология личного местоимения. — СПб.: Церковь и культура, 2008. — 326 с.