Formation of professional competence of a future teacher

Vol. 16 Iss. 2 pp. 148151 | St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work | ISSN: 1993-8101

Abstract

The article considers the content and structure of professional competence based on scientifi c-pedagogical literature. The stated methods of future teachers’ preparation to the monitoring of education quality at secondary schools are based on the theoretical material.

Keywords

profession, competence, educator, student, teacher, diagnostics, monitoring

Citation

Citation — Harvard Notation

References

  1. Аралбаева Р. К., Сачкова Н. В. Формирование профессиональной компетентности будущего педагога-психолога: учебно-метод. пособие. — Алматы: Комплекс, 2007. — 135 с.
  2. Карандашев В. Н. Психология: Введение в профессию: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. — М.: Смысл; Издат. центр «Академия», 2005. — 382 с.
  3. Маркова А. К. Психология профессионализма. — М.: Знание. 1996. — 308с.
  4. Организационные основы системы образования: нормативно-правовые основы деятельности преподавателя в вузе: учебник. — СПбГУ, 2006. — [Электронный ресурс] // Режим доступа: www. sia.spbu.ru. Дата обращения: 12.08.2011.
  5. Современный словарь иностранных слов: около 20000. — СПб.: Дуэт, 1994. — 752 с.
  6. Сорокина Т. М. Развитие профессиональной компетенции будущего учителя средствами интегрированного учебного содержания // Начальная школа. — 2004. — № 2. — С. 110–114.