Formation of professional competence of a future teacher
16 Iss. 2 pp. 148–151 | St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work | ISSN: 1993-8101
Vol. Abstract
The article considers the content and structure of professional competence based on scientifi c-pedagogical literature. The stated methods of future teachers’ preparation to the monitoring of education quality at secondary schools are based on the theoretical material.
Keywords
profession, competence, educator, student, teacher, diagnostics, monitoring
Citation
Nugusova A. Formirovanie professional'noj kompetentnosti budushhego uchitelya [Formation of professional competence of a future teacher]. Uchenyye zapiski Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo instituta psikhologii i sotsialnoy raboty — Scientifc Notes Journal of St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work, 2011, 16, 2, pp. 148–151 (in Russian)
Citation — Harvard Notation
Nugusova, A.N. (2011), "Formation of professional competence of a future teacher", Uchenyye zapiski Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo instituta psikhologii i sotsialnoy raboty, vol. 16, no. 2, pp. 148–151
References
- Аралбаева Р. К., Сачкова Н. В. Формирование профессиональной компетентности будущего педагога-психолога: учебно-метод. пособие. — Алматы: Комплекс, 2007. — 135 с.
- Карандашев В. Н. Психология: Введение в профессию: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. — М.: Смысл; Издат. центр «Академия», 2005. — 382 с.
- Маркова А. К. Психология профессионализма. — М.: Знание. 1996. — 308с.
- Организационные основы системы образования: нормативно-правовые основы деятельности преподавателя в вузе: учебник. — СПбГУ, 2006. — [Электронный ресурс] // Режим доступа: www. sia.spbu.ru. Дата обращения: 12.08.2011.
- Современный словарь иностранных слов: около 20000. — СПб.: Дуэт, 1994. — 752 с.
- Сорокина Т. М. Развитие профессиональной компетенции будущего учителя средствами интегрированного учебного содержания // Начальная школа. — 2004. — № 2. — С. 110–114.