Gender-specific features of schoolchildren’s intellectual development
16 Iss. 1 pp. 53–58 | St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work | ISSN: 1993-8101
Vol. Abstract
В статье излагаются результаты лонгитюдного исследования развития социального и академического интеллекта младших школьников. Результаты исследования свидетельствуют о достоверных гендерных различиях в интеллектуальном развитии, эмоциональном состоянии и успеваемости.
Keywords
longitudinal research, schoolchildren, academic and social intelligence, emotional state, reading skill, academic achievement
Citation
Yasyukova L. Gendernye osobennosti intellektual'nogo razvitiya uchashhikhsya nachal'nykh klassov [Gender-specific features of schoolchildren’s intellectual development]. Uchenyye zapiski Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo instituta psikhologii i sotsialnoy raboty — Scientifc Notes Journal of St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work, 2011, 16, 1, pp. 53–58 (in Russian)
Citation — Harvard Notation
YAsyukova, L.A. (2011), "Gender-specific features of schoolchildren’s intellectual development", Uchenyye zapiski Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo instituta psikhologii i sotsialnoy raboty, vol. 16, no. 1, pp. 53–58