Physiological parameters of children’s anxiety

Vol. 11 Iss. 1 pp. 3135 | St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work | ISSN: 1993-8101

Abstract

In clause the review existing now physiological parameters o f children’s anxiety, as conditions and properties o f the person is given. Results o f experimental researches o f the separate authors, formations o f uneasiness confirming a physiological basis at various stages ontogenesis are presented.

Keywords

alarm, anxiety, physiological parameters

Citation

Citation — Harvard Notation

References

  1. Ананьев Б.Г. Человек как предмет познания. - Л.: Изд-во Ленингр. ун-та, 1968.- 339с.
  2. Глотова Г.А. Объектоцентрический, антропоцентрический и социоцентрический подходы у исследованию тревожности // Психология состояний / Составители Т.Н. Васильева, Г.Ш. Габдреева, А.О. Прохоров / Под ред. А.О. Прохорова. - М.: ПЕР СЭ; СПб.: Речь, 2004. - С. 109-124
  3. Захаров А.И. Как предупредить отклонения в поведении ребенка. - М.: Просвещение, 1993. - 192 с.
  4. Ковалева ЕЮ. Николаева Е.И. Взаимосвязь профиля функциональной сенсомоторной асимметрии с параметрами эмоциональности у дошкольников // Здоровье подрастающего поколения мегаполиса. Сборник трудов к 20-летнему юбилею кафедры / Под ред. Каменской В.И. - СПб.: Издательство «Милена», 2007. - С. 176-179.
  5. Короленко Ц.П., Дмитриева И.В. Психоаналитическая концепция тревоги //www.spf.kemsu.ru/portal/psy2002/3.2.shtml
  6. Кулганов В.А., Сорокина Н.В. Социально-психологические характеристики детей 7-9 лет со школьной дезадаптацией // Вестник психотерапии. - 2006. - №18(23). - С. 174-179.
  7. Микляева А.В., Румянцева П.В. Школьная тревожность: диагностика, коррекция, развитие. - СПб.: Речь, 2004.- 248 с.
  8. Мэй Р. Тревожность // www.h2h.ru/index.php
  9. Сорокина В.В. Психофизиологические и социально-психологические характеристики детей 7-9 лет со школьной дезадаптацией: Дис., канд. психол. наук - СПб., 2006. - 133 с.