Social advertising as means of psychological help is examined at a decision-making about birth of a child

Vol. 12 Iss. 2 pp. 4149 | St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work | ISSN: 1993-8101

Abstract

In the article the social advertising as mean of psychological help is examined at a decision-making about birth o f child. It is the analysis of ductings and methods o f serve to information for pregnant women, and also - their social surroundings, in the situation o f uncertainty. Kinds and transmitters o f the social advertising are described. The attempt of systematization o f existent standards of the social advertising is undertaken on the discussed question. Results over o f empiric research of efficiency o f different standards o f the social advertising are brought. Failings are exposed and problem «areas», formulated to recommendation on perfection of the social advertising, directed for help in a decision-making about birth of child.

Keywords

social advertisement, psychological help, decision-making, situation of uncertainty, pregnant woman, social environment (social surroundings), the birthing of child, abortion, research, systematization, estimation o f efficiency, recommendations.

Citation

Citation — Harvard Notation

References

  1. Белбородов И.И. - Режим доступа:http://www.semya.org.га, http://www.mamatest.ru
  2. Бушмелева Н.Н. Научное обоснование мер по повышению эффективности управления профилактикой абортов в регионе (на примере Удмуртской республики) Автореферат на соискание научной степени кандидата медицинских наук. - ДНИ организации и информатизации здравоохранения, М., 2006.
  3. Волгин В.Ф., Борисов И.Ю. - Режим доступа: http://www.kolybel-ekb.ru
  4. Гаврилова Л.В. Состояние и проблемы охраны репродуктивного здоровья женщин. // Здравоохранение. - 2000. -№6. - с. 17-29.
  5. Коулман П., Реардон С. Изменение качества среды ухода и развития ребенка, связанные с материнской историей аборта, анализ с помощью NLSY данных.//Журнал детской психологии и психиатрии. - 2002. - 43 (6). - с.743-757.
  6. Кулаков В.И., Серов В.Н. Руководство по охране репродуктивного здоровья. - СПб, 2001.
  7. Кулаков В.И. Репродуктивное здоровье населения России.//Акушерство и гинекология. - 2002. - № 2. - с.4-7.
  8. Тамберг В. Социальная реклама. //Рекламодатель. - 2008. - №11 - Режим доступа: http://www.marketing.spb.ru/lib-comm/advert/socialadv.htm
  9. Фролова О.Г. О состоянии и мерах по профилактике и снижению абортов, материнской смертности после абортов в Российской Федерации// Акушерство и гинекология. - 2004. - №3. - с.37-40.
  10. Шарапова О.В. Состояние и перспективы развития акушерской и неонатальной помощи в странс.//Педиатрия.-2003. -№1. -с. 7-14.