The historical aspect of continuing education in social sphere
19 Iss. 1 pp. 7–11 | St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work | ISSN: 1993-8101
Vol. Abstract
The development of major trends and events associated with the social sphere involves reliance on the historical experience of education in the late XIX — early XX century.
Keywords
continuing education, studying, educational institutions, historical experience, social and cultural orientations, historical trends
Citation
Lebedeva S., Bezukh S. Istoricheskij aspekt nepreryvnogo obrazovaniya specialistov social'noj sfery [The historical aspect of continuing education in social sphere]. Uchenyye zapiski Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo instituta psikhologii i sotsialnoy raboty — Scientifc Notes Journal of St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work, 2013, 19, 1, pp. 7–11 (in Russian)
Citation — Harvard Notation
Lebedeva, S.S. and Bezukh, S.M. (2013), "The historical aspect of continuing education in social sphere", Uchenyye zapiski Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo instituta psikhologii i sotsialnoy raboty, vol. 19, no. 1, pp. 7–11
References
- Персонификация высшего профессионально-педагогического образования: на пути к самоуправляемому обуче-нию: монография / под ред. М. Б. Есаулова. — СПбГИТД, 2010.
- Пултуржицкий Ю. Новые процессы в развитии образования взрослых // Андрагог в открытом обществе. —СПб. — Иркутск — Plock, 2000.
- Сухобская Г. С. Логика и психология профессионально-педагогического исследования: научно-метод. посо-бие. — Санкт-Петербургский гос. ун-т технологии и дизайна. — СПб.: Тускарора, 2012. — 96 с.
- Теория и практика модернизации отечественного образования. Академические чтения. — СПб.: Изд-во РГПУ им. А. И. Герцена, 2002.