The peculiarities of the social services market development

Vol. 12 Iss. 2 pp. 114119 | St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work | ISSN: 1993-8101

Abstract

The author analyzes the main definitions o f social services and different approaches to their classification, names organizations providing social services and gives a definition o f social services marketing.

 

Keywords

social service, social sphere, marketing, social services marketing, marketing research

Citation

Citation — Harvard Notation

References

  1. Андреев С.Н., Мельниченко Л.Н. Основы некоммерческого маркетинга. М. Прогресс-Традиция, 2000.
  2. Безрутченко Ю.В. Маркетинг в социально-культурном сервисе и туризме: учебное пособие.- М.: Изд-во «Дашков и К», 2009, -232 с.
  3. Другое А.А., Сафин А.Р, Сендецкая С.В. Государственный маркетинг как важный фактор совершенствования механизма управления социально-экономическими процессами в обществе// Маркетинг в России и за рубежом.- 2005. №4.
  4. КухтиноваЛ.Г. Экономический механизм управления сферой социальных услуг (теория и практика)/ Автореферат на соискание ученой степени доктора экономических наук.- Самара, 2007.
  5. Право социального обеспечения России: учеб./ М.О. Буянова, К.Н. Гусов и др.; под ред. К.Н. Гусова.-З-е изд., перераб. и доп.-М.: ТК Велби, Изд-во Проспект, 2004.- 488 с.
  6. Разорвин И.В.,Дурандина О.В. Социальный маркетинг как инновационный метод управления социальной сферой: муниципальный аспект// Научный вестник Уральской академии государственной службы. - №2(3) июнь 2008 - С.60-67.
  7. Современная социальная энциклопедия социальной работы/ Под ред. Академика РАН В.И. Жукова.-2-е изд., доп. и перераб. - М.: Издательство РГСУ, 2008. - 412 с.