The relationship of psychology and modern web-programming technologies in the design of adaptive online testing

Vol. 18 Iss. 2 pp. 123127 | St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work | ISSN: 1993-8101

Abstract

AlphaThe problem of lack of consideration of psycho-physiological characteristics in testing students, emphasis is given to the need for interaction between different scientifi c fi elds in the design of high-grade valid test systems.

Keywords

education, adaptability, testing, web-technologies

Citation

Citation — Harvard Notation

References

  1. Червинская К. Р. Компьютерная психодиагностика. — СПб.: Речь, 2003. — 336 с.
  2. Опарина Г. Н. Адаптивное тестирование: учебно-метод. пособие. — Хабаровск: ДВГУПС, 2007. — 93 с.
  3. Захарова И. Г. Информационные технологии в образовании: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. — М.: Академия, 2008. — 192 c.
  4. Морев И. А. Образовательные Информационные технологии. Часть 2. Педагогические измерения: учеб. пособие. — Владивосток: Дальневост. ун-т, 2004. — 174 с.
  5. George A. Miller. The Magical Number Seven, Plus or Minus Two. The Psychological Review, 1956, vol. 63. — 81–97 p.
  6. Маклаков А. Г. Общая психология: учебник для вузов. — СПб.: Питер, 2009. — 583 с.