The relationship of psychology and modern web-programming technologies in the design of adaptive online testing
18 Iss. 2 pp. 123–127 | St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work | ISSN: 1993-8101
Vol. Abstract
AlphaThe problem of lack of consideration of psycho-physiological characteristics in testing students, emphasis is given to the need for interaction between different scientifi c fi elds in the design of high-grade valid test systems.
Keywords
education, adaptability, testing, web-technologies
Citation
Ramazanov R., Aralbayeva R. Vzaimosvyaz' psikhologii i sovremennykh tekhnologij web-programmirovaniya pri proektirovanii adaptivnoj sistemy onlajn testirovaniya [The relationship of psychology and modern web-programming technologies in the design of adaptive online testing]. Uchenyye zapiski Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo instituta psikhologii i sotsialnoy raboty — Scientifc Notes Journal of St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work, 2012, 18, 2, pp. 123–127 (in Russian)
Citation — Harvard Notation
Ramazanov, R.G. and Aralbaeva, R.K. (2012), "The relationship of psychology and modern web-programming technologies in the design of adaptive online testing", Uchenyye zapiski Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo instituta psikhologii i sotsialnoy raboty, vol. 18, no. 2, pp. 123–127
References
- Червинская К. Р. Компьютерная психодиагностика. — СПб.: Речь, 2003. — 336 с.
- Опарина Г. Н. Адаптивное тестирование: учебно-метод. пособие. — Хабаровск: ДВГУПС, 2007. — 93 с.
- Захарова И. Г. Информационные технологии в образовании: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. — М.: Академия, 2008. — 192 c.
- Морев И. А. Образовательные Информационные технологии. Часть 2. Педагогические измерения: учеб. пособие. — Владивосток: Дальневост. ун-т, 2004. — 174 с.
- George A. Miller. The Magical Number Seven, Plus or Minus Two. The Psychological Review, 1956, vol. 63. — 81–97 p.
- Маклаков А. Г. Общая психология: учебник для вузов. — СПб.: Питер, 2009. — 583 с.