Theory of professional psycho-pedagogical training
14 Iss. 2 pp. 135–141 | St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work | ISSN: 1993-8101
Vol. Abstract
The article examines the approaches of different authors to study the process of formation and development of the foundations of pedagogical training, as well as the content, forms and methods of training to teacher communication in professional training. A qualitative analysis of works devoted to the issue of training in the system of higher education.
Keywords
pedagogic and psycnology, consultation, training, psycnology of the subjective
Citation
Aubakirova Z. Teoriya professional'nogo psikhologo-pedagogicheskogo treninga [Theory of professional psycho-pedagogical training]. Uchenyye zapiski Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo instituta psikhologii i sotsialnoy raboty — Scientifc Notes Journal of St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work, 2010, 14, 2, pp. 135–141 (in Russian)
Citation — Harvard Notation
Aubakirova, Zh.K. (2010), "Theory of professional psycho-pedagogical training", Uchenyye zapiski Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo instituta psikhologii i sotsialnoy raboty, vol. 14, no. 2, pp. 135–141
References
- Батраков С. Н. Основы профессионально-педагогического общения. — Ярославль, 1986. — 42 с.
- Березовин Н. А. Психолого-педагогические основы взаимоотношений учителя и учащихся. — Минск, 1980.
- Бодалев А. А. Личность и общение: Избранные труды. — М.: Педагогика, 1982. — 272 с.
- Активные методы педагогического общения и его оптимизация / Под ред. А. А. Бодалева, Г. А. Ковалева. М.: НИИ ОПП АПН СССР, 1983. — 93 с.
- Елканов С. Б. Основы профессионального самовоспитания будущего учителя. — М.: Просвещение, 1989. 189 с.
- Леонтьев А. А. Педагогическое общение. — М.: Знание, 1979. — 48с.
- Петровская Л. А. Теоретические и методические проблемы социально-психологического тренинга. — М.: МГУ, 1988. — 168с.
- Емельянов Ю. Н., Кузьмин Е. С. Теоретические и методические основы социально-психологического тренинга. — Л.: ЛГУ, 1988. — 203 с.
- Архангельский С. И. Учебный процесс в высшей школе, его закономерные основы основы и методы. — М.: Высш. шк.,1980. — 368 с.
- Бэрн Э. Игры, в которые играют люди. — М.: Прогресс, 1988. — 404 с.
- Гайнутдинов Р. З. Активные методы в повышении квалификации учителей и их психологический анализ: Методические рекомендации. — Ташкент: ЦИУПУ, 1987. — 24 с.
- Аникеева Н. П. Воспитание игрой. — М.: Просвещение, 1987. —143 с.
- Бедерханова В. П. Обучающие игры как средство подготовки студентов университета к воспитательной работе: дисс. канд. пед. наук. — Л., 1977. — 206 с.
- Кан-Калик. В. А. Учителю о педагогическом общении. — М., 1987. — 190 с.
- Прутченков А. С. Социально-психологический тренинг межличностного общения. — М.: Знание, 1991. 48 с.
- Кан-Калик. В. А. Тренинг профессионально-педагогического общения. — М., 1990. — 32 с.
- Жуков Ю. М., Петровская Л. А., Растяников П. В. Диагностика и развитие компетентности в общении. М.: МГУ, 1991. — 96 с.