The article focuses on diagnostics of communicative competence of personnel in the restaurant busi-ness sphere. Based on the research fi ndings the recommendations for HR offi ces on improving communicative competence of personnel were developed.
Зеер Э. Ф. Психология профессий: учеб. пособие для студентов вузов. 2-е изд., перераб., доп. М.: Академический проект; Екатеринбург: Деловая книга, 2003. 336 с.
Зимняя И. А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образо-вании. М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. 40 с.
Климов Е. А. Психология профессионального самоопределения. М.: Академия, 2007. 302 с.
Лойко О. Т. Теоретические основы сервисной деятельности // Лойко О.Т. Сервисная деятельность: учеб. пособие для вузов. М.: Аcademia, 2008. С. 4–30.
Петровская Л. А. Компетентность в общении. М.: Изд-во МГУ, 1989. 216 с.
Keywords
communicative competence, service work, recruitment, personnel selection
Citation
Pairel S. Diagnostika kommunikativnoj kompetentnosti rabotnikov sfery obsluzhivaniya [Diagnostics of communicative competence of service personnel]. Uchenyye zapiski Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo instituta psikhologii i sotsialnoy raboty — Scientifc Notes Journal of St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work, 2013, 20, 2, pp. 97–105 (in Russian)
Citation — Harvard Notation
Pairel', S.V. (2013), "Diagnostics of communicative competence of service personnel", Uchenyye zapiski Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo instituta psikhologii i sotsialnoy raboty, vol. 20, no. 2, pp. 97–105
References
Zeer E. F. Psikhologiya professiy [Psychology of occupation]. 2nd ed. Moscow, Akademicheskiy proekt Publ.; Ekaterinburg, Delovaya kniga Publ., 2003, 336 p. (In Russian).
Zimnyaya I. A. Klyuchevye kompetentnosti kak rezul’tativno-tselevaya osnova kompetentnostnogo podkhoda v obra-zovanii [Key competences as a result-oriented basis for competence approach in education]. Moscow, Issledovatel’skiy tsentr problem kachestva podgotovki spetsialistov, 2004, 40 p. (In Russian).
Klimov E. A. Psikhologiya professional’nogo samoopredeleniya [Psychology of professional self-identifi cation]. Moscow, Akademiya Publ., 2007, 302 p. (In Russian).
Loyko O. T. Teoreticheskie osnovy servisnoy deyatel’nosti [Theoretical basics of service activity]. Servisnaya deyatel’nost’ [Service activity]. Moscow, Akademiya Publ., 2008, pp. 4–30 (In Russian).
Petrovskaya L. A. Kompetentnost’ v obshchenii [Competence in communication]. Moscow, MSU Publ., 1989, 216 p. (In Russian).