Peculiarities of value-semantic range of school of arts students’ personality

Vol. 13 Iss. 1 pp. 1621 | St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work | ISSN: 1993-8101

Abstract

Essential value-semantic range of personality characteristics and methods of approaching to identification personality structural components are considered. Review of value-semantic range of personality diagnostic techniques and their limitations is given. Research results of value-semantic range School of Arts and comprehensive school students’ personality in structural and substantial aspects are presented.

Keywords

value-semantic range of personality; value-semantic range of personality structure, value-semantic range of personality diagnostics

Citation

Citation — Harvard Notation

References

  1. Бурменская Г. В. Юность. Психология развития: Словарь / Под ред. А. Л. Венгера. М., 2005. С. 128.
  2. Деркач А. А., Михайлов Г. С. Методология и стратегия акмеологического исследования: Монография. М., 1998. 148 с.
  3. Кон И. С. Юность как социально-психологическое явление // Возрастная и педагогическая психология / Под ред. А. В. Петровского. М., 1979. С. 149.
  4. Кон И. С. Психология старшеклассника // Хрестоматия по возрастной психологии. М., 1996. С. 259–266.
  5. Леонтьев Д. А. Введение в психологию искусства. М.: Изд-во Моск. Ун-та, 1998.
  6. Леонтьев Д. А. Психология смысла: природа, строение и динамика смысловой реальности. М.: Смысл, 1999.
  7. Леонтьев Д. А.Ценностные представления в индивидуальном и групповом сознании: виды, детерминанты и изменения во времени // Психологическое обозрение. 1998. № 1.
  8. Шаповаленко И. В. Возрастная психология (Психология развития и возрастная психология). М., 2004. 277 с..