The socio-pedagogical technology of interaction between school and families in educational work with deviant pupils
15 Iss. 1 pp. 103–108 | St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work | ISSN: 1993-8101
Vol. Abstract
The paper analyses the state of a present-day family in the conditions of the family and social relations crisis. Social pedagogical technologies of interaction between school and families in educational work with deviant pupils and possible ways of their realization in practical activities of educational institutions are considered.
Keywords
deviant pupils, the crisis of parenting, social pedagogical technologies
Citation
Grisay L. Social'no-pedagogicheskaya tekhnologiya vzaimodejstviya shkoly i sem'i v vospitatel'noj rabote s ≪trudnymi≫ shkol'nikami [The socio-pedagogical technology of interaction between school and families in educational work with deviant pupils]. Uchenyye zapiski Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo instituta psikhologii i sotsialnoy raboty — Scientifc Notes Journal of St. Petersburg State Institute of Psychology and Social Work, 2011, 15, 1, pp. 103–108 (in Russian)
Citation — Harvard Notation
Gricaj, L.A. (2011), "The socio-pedagogical technology of interaction between school and families in educational work with deviant pupils", Uchenyye zapiski Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo instituta psikhologii i sotsialnoy raboty, vol. 15, no. 1, pp. 103–108
References
- Безродных Т. В. Социально-педагогические технологии в решении актуальных проблем детства // Психолого-социальные технологии: теория и практика: электронный научно-практический журнал. — [Электронный ресурс] // Режим доступа: http://socionom.ru/journal/stati-zhurnala/socialno-pedagogicheskie-tekhnologii-v-resheniiaktualnykh-problem-detstva. Дата обращения: 28.04.2011.
- Богачёва Н. В. Родительство как фактор устойчивости семьи в современном российской обществе: автореф. … канд. социол. наук. — Казань, 2005. — 22 с.
- Велиева С. В. Современные технологии сохранения и укрепления здоровья детей // Культурологический подход в образовании: опыт, инновации, перспективы: сб. науч. ст. / Отв. ред. Г. П. Захаров. — Чебоксары: Чуваш. гос. пед. ун-т им. И. Я. Яковлева, 2007. — С. 109–114.
- Всероссийская перепись населения 2002 года. — [Электронный ресурс] // Режим доступа: www.perepis2002.ru. Дата обращения: 27.04.2011.
- Машкова И. Н. Укрепление семьи — общецерковная задача // В начале пути: сб. материалов «Школы православной семьи» при храме Трех Святителей на Кулишках. — М., 2002. — С. 49–106.
- Педагогические технологии: учебное пособие / Авт.-сост. Т. П. Сальникова. — М.: Сфера, 2007. — 128 с.
- Россия не может контролировать своих подростков // Нравственность в образовании. — 2010. — № 2. — С. 3.
- Сабитова Г. В. Социально-педагогическая поддержка семей с детьми: автореф. … д-ра пед. наук. — М., 2008. — 43 с.
- Селевко Г. К. Энциклопедия образовательных технологий. — М.: НИИ Школьных технологий, 2006. — Т. 1. — 816 с.
- Сластёнин В. А., Исаев И. Ф., Мищенко А. И., Шиянов Е. Н. Педагогика: учебное пособие. — М.: Школьная пресса, 2004. — 512 с.
- Сластёнин В. А., Подымова Л. С. Педагогика: инновационная деятельность. — М.: Магистр, 1997. — 224 с.
- Харламов И. Ф. Педагогика: учебное пособие. — М.: Гардарики, 1999. — 520 с.
- Штинова Г. Н. и др. Социальная педагогика: учебное пособие / под общ. ред. М. А. Галагузовой. — М.: ВЛАДОС, 2008. — 447 с.